Waarom is er een service (schade All-in)abonnement bij Snijders & van der Kooi?

Van oudsher werden intermediairs en of tussenpersonen uitsluitend beloond op basis van een directe provisie.

Deze provisie was vaak in het verleden een bepaald percentage van de premie die zij van de verzekeringsmaatschappij ontvangen. De wetgever heeft sinds 1 januari 2013 echter besloten om voor alle complexe verzekeringsproducten zoals bijvoorbeeld levens/pensioenverzekeringen en hypotheken de provisies wettelijk te gaan verbieden.

U mag voor de schadeverzekering zelf kiezen of u dit ook wenst. De overheid wenst met deze maatregelen te stimuleren dat u zich als consument zaken meer en beter inzichtelijk gaat krijgen.

Zo weet u beter wat u gaat betalen aan de adviseur, voor het advies, beheer, service en of de schade afhandeling.
Op deze nieuwe manier wordt beter gewaarborgd dat intermediairs en tussenpersonen uitsluitend de belangen van hun cliënten dienen en niet meer die van bijvoorbeeld de verzekeraar.

Waarom blijf ik naast mijn verzekeringspremie eigenlijk nog apart betalen voor een service abonnement?

Voor levens en/ of schade verzekeringen adviseren wij u zonder de provisie.
Deze premie is dan ook lager als de huidige bestaande premies die aangeboden worden en/ of aangeboden zijn.

Wij kunnen onze diensten niet meer uit alleen de premie en /of het beheer voldoen. Om deze reden zijn wij genoodzaakt om een gedeelte van onze kosten rechtstreeks door te berekenen via een factuur en/ of een abonnement.

Hierdoor worden de kosten voor u inzichtelijker en kunnen wij ons serviceniveau voor u op peil houden voor het advies, beheer, service en/ of de schade afhandeling.

Wat kost het abonnement?

Er zijn momenteel verschillende service abonnementen. U kunt deze vinden op de site bij het onderdeel tarieven.

De prijzen zijn vast, incl BTW en /of assurantie belasting.

Mag ik het abonnement opzeggen?

Het service abonnement heeft een onbepaalde looptijd en is maandelijks door u opzegbaar.

Het eindigt eveneens automatisch wanneer u geen enkele verzekering of financieel product meer heeft geadministreerd bij ons kantoor.

Ontvangt Snijders & van der Kooi nu eigenlijk ook nog provisie naast het abonnement?

U betaalt bij Snijders & van der Kooi het abonnement voor het advies, beheer, service en/ of de schade afhandeling van uw verzekeringen en/ of uw financiële producten.

Ontvangen wij van de verzekeraar voor bijvoorbeeld schadeverzekeringen nog wel provisie voor de bemiddelingswerkzaamheden dan betalen wij dat direct retour aan u als klant.

Als ik nu zelf geen abonnement neem, kan ik dan nog klant worden bij Snijders & van der Kooi?

Helaas kan dat niet op basis van advies, beheer, service en /of de schade afhandeling van uw verzekeringen en/ of uw financiële producten.

Het abonnement is de vergoeding om uw verzekeringen en financiële producten in beheer te houden.
Het is onlosmakelijk verbonden met uw verzekeringen en/of financiële producten in ons beheer.

U kunt wel via de site vele producten zelf afsluiten zonder abonnementskosten.
Echter in deze producten zit wel een onderdeel provisie omdat wij wel achter de schermen de kosten hebben en het beheer.

Krijg ik altijd ten alle tijden de laagste premie?

Dit is wel afhankelijk van uw eigen doelstellingen. Niet alle cliënten wensen lage premies en willen daarbij zelfs concessies doen aan hun verzekeringsvoorwaarden.

Andere cliënten kiezen voor de meest uitgebreide voorwaarden voor meer zekerheid en /of met meer specifiek persoonlijke aanvullingen. Samen met u kunnen wij gaan zoeken naar de beste prijs/ kwaliteitsverhouding bij een van onze serviceproviders.

Ben ik altijd goedkoper uit met een service abonnement?

Wanneer u slechts één enkele verzekering en/ of financieel product bij ons geadministreerd hebt, dan zult u op korte termijn zelfs duurder uit zijn.

U heeft pas financieel voordeel bij een abonnement wanneer u meerdere verzekeringen bij ons onderbrengt in een service pakket.